De derde editie van ons e-magazine E-HEALTH = HEALTH is uit. Dit keer zijn we op zoek gegaan naar de ervaringen van cliënten  met blended zorg.

Als we de digitalisering in de zorg verder willen opschalen en effectief willen integreren in de zorgprocessen, dan is het belangrijk dat dit goed afgestemd wordt op de wensen en behoeften van cliënten. Want, dat is waar uiteindelijk de zorg om draait. Als zorgverlener wil je de zorg zo goed mogelijk rond jouw cliënt organiseren. Een logische vraag is dan ook of jouw cliënt er eigenlijk wel op zit te wachten om zijn of haar zorg digitaal te ontvangen?

 Deze vraag hebben wij voor het HealthTrain magazine aan Dianda Veldman, directeur van de patiëntenfederatie, handtherapeut Thijs Pijpers en verschillende cliënten gevraagd. 

 

Cliënten die ermee vertrouwd zijn, omarmen blended zorg 

VOORDELEN VAN BLENDEND WERKEN ZIJN PRAKTISCH VAN AARD

De wereld wordt steeds digitaler en de ontwikkelingen op digitaal vlak gaan razendsnel. In de praktijk zien we dat cliënten steeds meer vertrouwd raken met digitale middelen die hen ondersteunen in het monitoren van hun eigen gezondheid. Dat zien wij bijvoorbeeld ook aan het aantal keer dat MijnZorgApp is gedownload. Dat is een sterk stijgende lijn. We zitten nu al op ruim 1,2 miljoen downloads. Uit de verschillende interviews met cliënten en uit andere klantonderzoeken die HealthTrain uitvoert, blijkt dat als cliënten er eenmaal mee vertrouwd zijn, ze blended zorg blijvend omarmen. De voordelen die genoemd worden zijn heel praktisch van aard. Cliënten zeggen dat ze nooit meer afspraken en oefeningen vergeten en dat de app ervoor zorgt dat ze de oefeningen braaf blijven uitvoeren. Ze kunnen ook makkelijker contact leggen met hun behandelaar en het scheelt (reis)tijd.

 

PATIËNTENFEDERATIE STAAT ACHTER BLENDED WERKEN

Ook Patiëntenfederatie Nederland staat vierkant achter digitalisering in de gezondheidszorg.

Directeur Dianda Veldman zegt daarover: “Modernisering van de zorg is hard nodig. Er is nu geen continuüm in de zorg. Een cliënt gaat als een tennisbal van de ene naar de andere zorgverlener. Oplossingen als MijnZorgApp zorgen ervoor dat er veel meer ruimte is voor preventie, zelfredzaamheid en zelfsturing. Daarom ben ik een enorme voorstander van dit soort digitale toepassingen binnen de gezondheidszorg.”

 

IN DEZE EDITIE VAN HEATHTRAIN E-MAGAZINE…

…is Jelle Jouwsma in gesprek gegaan met Dianda Veldman, directeur Patiëntfederatie Nederland, over de meerwaarde van blended zorg ten behoeve van de cliënt

…laten we cliënte Marjon Kranendonk aan het woord over haar ervaring met MijnZorgApp tijdens haar revalidatietraject bij Xpert Handtherapie in Haarlem

…lezen we de ervaring van handtherapeut Thijs Pijpers, van Xpert Handtherapie in Eindhoven over het blended werken met MijnZorgApp en waarom hij vindt dat je als zorgverlener mee moet gaan met de digitale ontwikkelingen

..laten we cliënte Els Geerlings vertellen over haar behandeltraject bij Verheul & Weerman Fysiotherapie en hoe MijnZorgApp haar herstel heeft vereenvoudigd. 

…lezen we hoe een logopediebehandeling bij een tweeling van drie jaar hybride heeft plaatsgevonden en hoe het hele gezin daar baat bij heeft gehad. 

 

INSPIRERENDE VERHALEN OVER BLENDED WERKEN

Laat ook deze editie van het HealthTrain e-magazine een mooie inspiratie voor je zijn om meer vertrouwd te raken met blended care. Want: digitalisering in de zorg is niet morgen maar vandaag!

Lees hier het e-magazine E-HEALTH = HEALTH